اپلیکیشن سکه

اپلیکیشن سکه

سکه

اپلیکیشن سکه جزو اپلیکیشن‌های جدید در حوزه تراکنش‌های مالی است که توسط شرکت به‌پرداخت ملت ارائه شده و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن در مدت زمان اندکی که در مارکت‌های مختلف عرضه شده است، توانسته بیش از 1 میلیون کاربر جذب کند که با توجه به تبلیغات نسبتا اندک و امکانات آن عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.


معرفی نرم افزار سکه

طبق اعلام بانک مرکزی مساله تراکنش‌های مالی از طریق روش‌های الکترونیکی پیشرفت قابل توجهی داشته است. بخش اعظمی از تراکنش‌های مالی از طریق روش‌های الکترونیکی در حال حاضر در اختیار کدهای USSD بوده و پس از آن اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی جایگاه بعدی را در اختیار دارند.

 

اما نکته‌ای که در آمارهای اعلام شده توسط بانک مرکزی مشهود است، رشد چشمگیر استفاده از اپلیکیشن‌های مالی در بین کاربران ایرانی در ماههای اخیر است که شاید دلیل این اتفاق، تبلیغات فراوانی است که از طریق مسئولین این اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد. طبق آمارهای منتشر شده توسط این نهاد مالی، اپلیکیشن‌های مالی توانسته‌اند آمار درآمدهای خود را به کدهای USSD نزدیک کنند و شاید به زودی آمار استفاده از این ابزار مالی از رقیب خود جلو بزند.

 

اما بیان این گزارش‌ها از این جهت بود که آمارهای این‌چنینی بسیاری از بانکها را برای راه‌اندازی این خدمات وسوسه می‌کند تا بتوانند از تراکنش‌های مالی کلان انجام شده در این بازار بهره ببرند. توجه کنید که وجود بیش از ۲۰۰ میلیون سیم کارت در کشور و نیاز روزانه آنها به شارژ یا پرداخت قبض مصرفی چه عدد وسوسه انگیزی برای بانکهاست که بخواهند با یک سرمایه گذاری ناچیز چند صد میلیونی، یک ابزار حرفه‌ای برای کسب سهم خود از این بازار داشته باشند.

 

شرکت به پرداخت ملت نیز از این ماجرا عقب نمانده و پس از اپلیکیشن‌های مختلف مانند آپ، هف هشتاد، تاپ و …. اقدام به راه‌اندازی یک اپلیکیشن اختصاصی کرده است که بسیاری از امکانات مورد نیاز کاربران برای انجام تراکنشات روزمره را به آنها می‌دهد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق این اپلیکیشن مالی خوب، نیازهای مالی خود را مرتفع کنند.

 

قطعا وجود این تعداد از اپلیکیشن‌های مالی شاید بی‌دلیل باشد ولی قطعا سرمایه‌ گذاری بانکهای مختلف برای حضور در این بازار پرسود نشان از کمبودهایی دارد که نیاز به رفع آنها وجود دارد و این بانکها که معمولا جایی نمی‌خوابند که زیرشان آب برود، طبیعتا با ارائه امکانات متفاوت و یا ارائه کیفیت بهتر در خدمات، سعی در جذب کاربران دارند که در ادامه به موارد خاصی از این اپلیکیشن می‌پردازیم که باعث شده است اپلیکیشن سکه که کمی دیر به مارکت‌های اندرویدی وارد شده است، مزیت‌های خوبی برای کاربران به همراه داشته باشد.

 

یکی از دلایلی که باعث شده است این اپلیکیشن مورد توجه حدود ۸۰۰ هزار کاربر در ایران قرار بگیرد، امکانات ویژه‌ایست که برای کارت بانک ملت در نظر گرفته است. این امکان به دلیل گستردگی مشتریان بانک ملت، با استقبال خوبی روبه رو شده که البته این امکان در اپلیکیشن ۷۲۴ نیز وجود داشت که در حین بررسی آن، به این موضوع اشاره کردیم.


آموزش کار با نرم افزار سکه

ثبت نام در اپلیکیشن

بعد از نصب و دانلود اپلیکیشن و بازکردن برنامه ابتدا شماره همراه خود را وارد کنید تا کدفعالسازی برایتان ارسال شود. با واردکردن کدفعالسازی، وارد صفحه اول اپلیکیشن می‌شوید.

منوی اصلی اپلیکیشن

در منوی این اپلیکیشن ۸ خدمت وجود دارد که با کلیک روی آیکون هر خدمت، صفحه موردنظر برایتان باز می‌شود. در ادامه این ۸ خدمت آمده است:

  • شارژ
    شارژ اینترنت
    قبض خدماتی
    پرداخت
    قبض موبایل
    کارت به کارت
    نیکوکاری
    شاپ کارت

 

۱. شارژ:

در صفحه‌ی این خدمت می‌توانید بعد از واردکردن شماره همراه و مبلغ موردنظر برای شارژ کردن، اطلاعات کارت‌ بانکیتان را که شامل «شماره کارت»، «رمز دوم»، «تاریخ انقضا» و «CVV2» است را وارد کنید تا فرایند خرید شارژ برایتان انجام شود.

 

۲. شارژ اینترنت:

برای شارژ اینترنت شماره همراهتان تنها کافی است که شماره همراه و مبلغ موردنظر برای شارژ و اطلاعات کارتتان را که شامل «شماره کارت»، «رمز دوم»، «تاریخ انقضا» و «CVV2» است را وارد کنید تا اینترنت همراهتان شارژ شود.

 

۳. قبض خدماتی:

در این قسمت می‌توانید با واردکردن «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» و همچنین با واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی‌تان، قبض‌هایتان را پرداخت کنید.

 

۴. پرداخت:

در این بخش می‌توانید با واردکردن شماره فروشگاهی که این اپلیکیشن از آن حمایت می‌کند و مبلغ موردنظر، پرداختتان را انجام دهید. بعد از واردکردن این اطلاعات باید اطلاعات کارتتان را وارد کنید تا فرایند پرداخت تکمیل شود.

 

۵. قبض موبایل:

در این بخش ابتدا باید شماره تلفن همراه اولتان را وارد کنید و بعد از انتخاب نوع قبض (میان‌دوره یا پایان دوره) و واردکردن اطلاعات کارتتان، قبض موبایلتان پرداخت خواهد شد.

 

۶. کارت به کارت:

در حال حاضر از طریق اپلیکیشن سکه، فقط می‌توان از مبدا کارت‌های بانک ملت کارت به کارت کرد که برای این کار تنها کافی است «شماره کارت مبدا»، «شماره کارت مقصد» و «مبلغ» موردنظرتان را وارد کنید تا انتقال وجه انجام شود.

 

۷. نیکوکاری:

در این بخش می‌توانید مبلغ دلخواهتان را به خیریه موردنظرتان پرداخت کنید. در این قسمت بعد از انتخاب موسسه موردنظر و واردکردن مبلغ قابل پرداخت، تنها کافی است مشخصات کارتتان را وارد کنید تا مبلغ موردنظر به موسسه نیکوکاری موردنظر انتقال یابد.

مؤسساتی که در این اپلیکیشن هستند در ادامه آمده است:

  • کمیته امداد امام خمینی (ره)
    کهریزک
    مسجد جمکران
    اشرف الانبیا
    دارالاحسان

 

  • ۸. شاپ کارت:

شاپ کارت نوعی کارت اعتباری است که دارندگان کارت می‌توانند از فروشندگان یا ارائه‌دهندگان کالا و خدمات عضو ملت شاپ (شبکه اعتباری پرداخت ملت) نسبت به خرید کالا یا خدمات موردنظر اقدام کنند. در این قسمت می‌توانید در فروشگاه‌های طرف قرارداد با سکه، مبلغ موردنظر را با تلفن همراه خودپرداخت کنید.

این اپلیکیشن یک منوی کشویی نیز دارد که گزینه‌های «تاریخچه تراکنش‌ها»، «کارت‌های بانکی»، «امتیاز سکه» و «درباره سکه» را داراست.

تاریخچه تراکنش‌ها: در این قسمت می‌توانید تراکنش‌هایی که با استفاده از این برنامه انجام داده‌اید را ببینید.

کارت‌های بانکی: در این بخش کارت‌های بانکی که در این اپلیکیشن ذخیره کرده‌اید قابل‌دیدن است. همچنین در این قسمت می‌توانید کارت جدید را نیز بیفزایید.

امتیاز سکه: با هر تراکنشی که در اپلیکیشن سکه انجام دهید امتیاز دریافت می‌کنید. در این قسمت می‌توانید امتیازتان را ببینید.

درباره سکه: در این قسمت «وب‌سایت سکه»، «ایمیل» و «شماره تماس تلفنی» این اپلیکیشن آمده است.

 

پشتیبانی اپلیکیشن سکه

درصورتی‌که در هنگام نصب و یا کار با اپلیکیشن سکه با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره ۲۷۳۱۲۷۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق آدرس ایمیل [email protected] با پشتیبانی اپلیکیشن سکه در ارتباط باشید.


دانلود اپلیکیشن سکه

خرید کارتخوان بیسیم از ارغوان پوز